Rouissaa.reismee.nl

Christmas, Florida and the beginning of Januari

Hey allemaal!

Ik heb al een hele tijd nietmeer geschreven, maar ik heb daar de laatste tijd ook echt helemaal geen tijd voor gehad!
Er is zoveel gebeurd de afgelopen maand.

Nadat ik mijn laatste blog heb geschreven is het hier super koud gaan worden!
Er ligt hier continu sneeuw en het is vaak wel -25 graden.
We hebben ook al een snowday gehad, een dag vrij van school dus.
Aangezien er zo veel sneeuw lag, dat de electriciteits lijnen ermee bedekt waren en dus zo zwaar werden dan ze helemaal laag gingen hangen.
Ja, de electriciteitslijnen zijn hier bovengronds, haha.
Ik moest vandaag dan ook zo lachen, toen ik al die snapchats en instagram posts zag dat het in Nederland "sneeuwde".

Maargoed, laat ik maar weer eens een samenvatting geven van de afgelopen maand. (:

De weken voor kerstmis waren erg druk.
Op school, om voor de vakantie nog alles af te ronden, en buiten school om voor iedereen kerstcadeautjes te kopen.
Ongeveer een week voor kerst,die maandag,kregen ze hier heel vervelend nieuws.
Mijn gastvader zijn moeder, dus mn gastzus en boer hun oma, was plotseling overleden.
Ze was nog erg jong, en het kwam dus ook allemaal erg onverwacht.

Aangezien zij, en derest van de familie, in Florida woonde, werden er meteen plannne gemaakt om daarheen te gaan.
Nou is het altijd mijn grootste geweest om naar Florida te gaan, en het leek me natuurlijk erg leuk om al hun familie daar te ontmoeten, maar niet bepaald op deze manier.

Maargoed, dat moest dan maar.
We zijn die woensdag meteen naar Florida vertrokken.
Florida is zo'n 24 uur hier vandaan, dus dat was een lange rit!
Ik had die disndag gelukkig een boek gekocht die ik in de auto kon lezen, en lekker naar buiten kijken vind ik ook nooit erg (:

We zijn die woensdag avond in North Carolina, Rocky Mount,gestopt en daar hebben we in een hotel overnacht.
De volgende ochtend moesten we weer vroeg opstaan om door te rijden naar Mount Dora, Florida.
We zijn daar in de avond aangekomen, en hebben daar bij familie overnacht.

Deze week was erg apart, wat ik ook wel had verwacht.
Ze zijn de hele week bezig geweest met het huis van hun overleden moeder leeg te ruimen.
Het is erg lastig om te zien dat mensen rouwen om iemand die jij als enige nooit gekent hebt.
Het is moeilijk om dat te omschrijven, en ik heb daar op de een of andere manier ook veel heimwee gehad.
Ook aangezien het tijdens de feestdagen was natuurlijk.
Positief gezien was het weer daar natuurlijk heerlijk, en daar heb ik dan weer mijn afleiding gevonden. (:

We hebben natuurlijk ondanks alles ook wel wat leuke dingen geprobeerd te doen.
Zo moest en zou ik natuurlijk een aligator zien, haha!
Ik ben erin geslaagd, ik heb alleen geen goede foto ervan kunnen maken.

Ik heb daar ook iets geweldigs gevonden.
Fried pickles.....
Gefrituurde augurkenschijfjes. Ja, het klinkt niet zo smakelijk.
En het is ook eigenlijk helemaal niet zo raar, aangezien in amerika alles deep fried is.
Maar het is toch zo lekker...

We zijn ook naar een hele grote rommelmarkt geweest, wat ik toch wel erg leuk vond.
Het was echt enorm groot, en ze verkochten er veel onzin, maar ook heel interressante dingen.

De dag voor kerst zijn we naar het strand gereden, ongeveer anderhalf uur van Mount Dora.
We hebben daar in een hotel verbleven.

Kerst avond hebben we een wandeling over het strand gemaakt en pizza gegeten.
Daarna zijn we gaan minigolfen in de buurt.
We waren net 2 banen verder en het begon ineens super hard te regenen!
We hadden besloten gewoon door te spelen, dus dat was wel leuk, haha.
In Florida kan het super hard regenen, dus we waren helemaal doorweekt, de golfbanen zagen eruit alsof het kleine slootjes waren.

Kerstdag hebben we niet echt gevierd, maar we hebben toch geprobeerd er iets van te maken.
We zijn voor lunch ergens gaan eten, en aangezien we de dag ervoor niet echt normaal minigolf hebben kunnen spelen, konden we die dag nog een keer voor gratis spelen, yay!
We kregen ook de kans om een baby aligator vast te houden en dat vond ik wel echt heel erg leuk!
Ondanks dat ze baby's zijn, wat zijn die sterk zeg!

Aangezien ze hier in Amerika geen 2e kerstdag hebben, zijn we de dag na kerst weer in de auto gestapt om terug te gaan naar New York state.
En om op 2e kerstdag in de auto te zitten heeft ook wel weer wat, hahaha.
Op de heenweg was het na elke tussenstop zo'n 10 graden warmer, dus op de terugweg was het dus elke tussenstop zo'n 10 graden kouder, haha.
Ik vind het ook erg leuk dat ik nu wel een hoop staten van Amerika gezien heb tijdens de autorit!
We zijn die avond weer ergens gestopt, en zijn de volgende dag door gereden.

Eenmaal terug gekomen in Hudson Falls, was het weer wel wwer even wennen.
Elke keer dat ik het huis uitging vergat ik natuurlijk mijn jas mee te nemen, en dat is nou eenmaal niet zo slim als er neeuw buiten ligt haha.

Oudjaardag zijn April en ik naar vrienden gegaan, wat erg gezellig was.
Natuurlijk niet hetzelfde als thuis, met vuurwerk en uitgaan.
Maar gezellig met zn allen bij elkaar zitten,kletsen en " Cards against humanity" (geweldig spel) spelen is toch ook wel heel leuk.

Ik heb ook even wat goede voornemens.
En aangezien ik er achter ben gekomen dat het in Amerika toch wel erg lastig is om gezond te eten, ben ik begonnen een beetje meer te gaan sporten en bewegen.

Ik heb een schema die ik gewoon thuis kan uitvoeren, en dat gaat nogsteeds hartstikke goed.
De organisatie heeft ons verteld dat de gemiddelde student bij thuiskomt 10 kilo meer weegt dan bij vertrek.
Dat laat ik nu dus even lekker niet gebeuren, dus ik probeer er zoveel mogelijk aan te doen.(:

Maandag 5 Januari begon de school weer, dus ik moest vanaf toen weer 6 uur opstaan.
Toen de school begon is het ook weer super koud geworden hier.
Er ligt nogsteeds heel veel sneeuw, en het is vooral heel erg glad en ijzig.
We hadden vorige week dan ook een Delay, omdat het zo koud was, dat ze de kinderen niet buiten op de bus wilden laten wachten.
De school begon dus 2 uur later, yay!

Last weekendzijn ik en Abby (een soort van vriend van de familie), naar Albany gereden aangezien we van plan waren om naar een super groot trampolinepark te gaan.
Toen we daar aangekomen waren, was het helemaal vol met kleine kinderen, dus zijn we maar snel weer weg gegaan, haha.
We zijn toen naar een plek gegaan waar we lastertag gespeeld hebben, wat erg leuk was!
Ik dacht ook even dat ik de beste score had toen ik helemaal bovenaan stond.
Totdat ik erachter kwam dat dat betekende dat ik de laatste plaats behaald had, haha ):

Daarna zijn we ergens gaan eten, en toen ik op de menukaart keek, zag ik dat ze Fried Pickles hadden..
Die heb ik natuurlijk meteen besteld, haha!

Maar natuurlijk had Abby haar sleutels in haar auto laten liggen, en de auto op slot gedaan.
Dus wehebben daar een uur moeten wachten totdat iemand het open kwam maken.

Maargoed, wel een erg leuk weekend gehad dus (:

Deze week is het erg druk op school, en dat zal het volgende week ook wel worden!
Over 2 weken zijn namelijk de midterms, erg belangrijke toetsen dus.
Is een beetje te vergelijken met tentamens.
Ik sta er voor al mijn vakken wel goed voor, dus dat gaat wel lukken denk ik!
Ik zal het in ieder geval lekker druk hebben met leren!

Aan het einde van deze midterm week, zal mijn rooster ook veranderen.
Ik zal naar een hoger niveau van mn kookklas gaan, en mijn Mythology class zal dan veranderen in Humanities.
Mijn Mythology was toch wel echt een erg moeilijke klas, maar ik denk dat ik het wel ga halen!
During de vakantie moest ik dan ook een werkstuk maken.
Een eigen mythe schrijven van 5 tot 7 pagina's lang...
Dat was natuurlijk wel een grote uitdaging, ook om dat in het engels te doen.

Ik had nooit verwacht dat het zo goed zou gaan, en uiteindelijk heb ik een 9,5 als cijfer voor mijn mythe gekregen!

Ik ben wel blij dat dit vak bijna over is, en ik hoop dat Humanities wat makkelijker is!
Maargoed, ik weet nu wel weer een stuk meer over de griekse en noorse goden en alles daar omheen!

Ik heb eigenlijk niet meer zoveel te vertellen, ookal heb ik het gevoel dat ik super veel vergeten ben !

Ik wens jullie allemaal in ieder geval nog een gelukkig nieuw jaar toe!

Dikke kus,

Rouissa

Reacties

Reacties

Dewi

Hee rouis!
Super leuk om je verhaal weer te lezen.
Gelukkig heb je ondanks alles toch nog leuke feestdagen gehad :)
En het is ook super grappig hoe jij nu typt haha, engels en nederlands door elkaar :)
Ben echt benieuwd hoe je praat als je weer terug bent haha.
Geniet ervan daar!

Xx Dewi

Rouissa

Haha, hartstikke bedankt Dewi!
Ik prober zo goed mogelijk mn best te doen, maar het is zo raar om in het Engels te denken en dan in t Nederlands te typen haha.
Ik had nieteens door dat er nog wat foutjes tussen zaten hahah!

stoeprand

stoeprand

Dat moest een hartje voorstellen

Pappa

Leuk om weer zo een mooi verhaal van je te lezen schat. Het is goed om te horen dat je in deze koude en donkere dagen goed om je conditie denkt. Zoek een ski maatje en ga de bergen in! Joodelaaietiee.....

Mama

Wat leuk dat je weer wat op je blog hebt geschreven. Een baby alligator vasthouden!! Wat liiieeef..haha en dat je dat durft! Thuis ben je zelfs bang voor kikkers en salamanders!! Een mens kan veranderen.. Jij ook zeg!! in positieve zin.. Wat een volwassen benadering bij al deze heftige gebeurtenissen en wat goed dat je overal het beste van maakt. Ben weer hartstikke trots op je xxxx

agnita

Hey Rouissa zeker weer mooi om je belevenissen te lezen meid en dat je in Florida bent geweest ondanks de manier waarop is dit toch ook weer heel bijzonder voor je, nou we zien uit naar je nieuwe blog, hou je goed groetjes Agnita

oma jacky

Wat leuk om weer wat van jou te lezen ,ik merk dat je echt met je ontwikkeling bezig bent en dat je dat erg goed af gaat. Ook met de minder leuke dingen weet je goed om te gaan,en dat is dus volwassen worden zegt men .je hebt hoge cijvers gehaald best knap hoor !! Al met al ben ik super trots op je .dikke kus oma xxxx

Oom Peter en tante Marja

Hoi Rouissa
Sorry dat wij niet eerder hebben gereageerd op je leuke verhaal en foto,s.
Zo te zien/ lezen gaat het goed met ons nichtje .Weer nieuwe ervaringen en belevenissen, dat neem jij toch maar mooi de rest van je leven mee.
Ga zo door , ook al is het af en toe een beetje moeilijk voor je, wij denken aan je !
Dikke kus van ons XX

Jessica gemmel

Superleuke blog rouis!!!! Super leuk dat je dit ook durft enzo je verhalen zijn interessant en leuk het leven in amerika via jou mee te maken haha ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt in amerika schat geniet!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active