Rouissaa.reismee.nl

Already 1 month in the USA

Vandaag ben ik precies een maand in Amerika..
Ik heb zoveel beleefd in deze maand jeetje, ik weet niet eens waar ik moet beginnen!

Op laborday zijn ik, mijn gastmoeder, April en een vriendin van Aprill gaan hiken.
Het was echt super zwaar, maar toen we uiteindelijk de top van de Sleeping Beauty hadden bereikt was ik dat meteen vergeten..
Het was echt super mooi, onbeschrijvelijk..

Die woensdag was het dat zover.. Mijn eerste schooldag..
Ik moest om 6 uur (!!) al opstaan omdat we om 7 uur al weg moesten.
Mijn gastmoeder werkt op een school in Vermont, wat ongeveer een uur rijden is.
Daarom zijn ik en April elke dag ongeveer 40 minuten voor de eerste les begint op school.
De eerste schooldag was erg moeilijk, verwarrend en overweldigend.
Het was erg leuk om allemaal mensen te leren kennen, maar tegelijkertijd mis je je oude school en je vrienden dan wel heel erg..
Ik heb nu 3 dagen school achter de rug.
In die 3 dagen is mijn rooster al 4 keer veranderd, erg verwarrend dus.. Hahaha.
Ik begon met een English class voor 12th graders, maar dit vond ik erg lastig vanwege mij lerares. Ze praat namelijk super snel en ze slist...
Dat heb ik toen veranderd naar English 11, maar daar zijn ze het grootste deel van het jaar bezig met oefenen voor een belangrijke test aan het einde van het jaar.
Nu heb ik in plaats van dat Mythology, het 2e deel van het jaar wordt dit veranderd naar Humanities.
Ik heb een A B rooster, maar mijn vakken zijn bijna elke dag hetzelfde.

Ik begin de dag met 10 minuten Homeroom. Dat is een soort mentorklas, maar ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd.
Na Homeroom heb ik 2 periods of Studyhall.
Je zit in een ruimte met leerlingen en een leraar en maakt huiswerk.
Dit was de eerste dag wel lastig, aangezien ik niemand in die les kende en ik geen huiswerk had.
Na 2 uur Studyhall heb ik een uur Enviromental Science.
Daarna heb ik Mythology en dan heb ik pauze.
Ze hebben hier maar 1 pauze van een half uur.
Na de pauze heb ik de leukste vakken.
Advertising design, Photograpy, Creative Cooking en Spanish.
Mijn school begint om 7.45AM en eindigd rond 2.30 PM.

Zo.. Dit school gebeuren klinkt allemaal weer lekker saai een negatief, maar dat was het zeker niet! Hahaha

Na de 1e schooldag zijn we met een aantal vrienden naar Sweetfrogs gegaan, wat echt superlekker en gezellig was!

Veel mensen hier op school weten nieteens waar Nederland is, of wát het is..
"Is Holland a city in The Netherlands?"
"Ooohh The Netherlands! That's in Norway, right?"
"Aaahh, Luxemburg?"

Wanneer ik vertel dat Amsterdam de hoofdstad van Nederland is krijg ik vaak meteen de vraag :
"Sooo do you smoke weed everyday?"
Ofcourse I do.

Ohja, gisteren was er een heel gedoe in de school.
Ik kreeg een raar berichtje van April: "Don't touch any football players! I'll explain later.
Nou bleek dus dat 1 van de Football guys besmet was met Mersa, en een aantal anderen ermee had besmet.
Er werden dus 738274 mensen omgeroepen om hun GYMlocker leeg te halen en alle Football players moesten onderzocht worden.
Heel erg overdreven allemaal, ik ben benieuwd hoe het maandag op school gaat, hahaha!

Met de taal gaat het ook super goed!
Soms komt er perongeluk eens een Nederlands woordje tussendoor als ik Engels spreek, maar hetzelfde gebeurt nu dus ook als ik Nederlands met mijn familie en vrienden praat, hahah!

Ik had superveel te vertellen, maar nu ik aan het schrijven ben, ben ik de helft alweer vergeten.

Ik wil iedereen laten weten dat het goed met met gaat hier.
Ik heb nog veel heimwee, maar dat wordt elke dag weer een beetje minder. Ik begin steeds meer te wennen hier.
Ik heb mn plekje nog niet helemaal gevonden, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!

Ik zal snel weer van me laten horen!
Dikke kus!!

Reacties

Reacties

Eva

Ah super leuk Rouiss! Missyouuu xxx

Pappa

Een mooi verhaal in de vroege zondagochtend! We zijn blij dat je je steeds beter op je plaats gaat voelen.

Wat is "Sweetfrogs". Zijn dat gepofte kikkers in roomsaus?

En Mersa? Een afgeleide van Ebola?

Kus, pappa

Romée ????

Wat een mooi verhaal stomert!
Ik ben echt zo blij voor je dat het steeds een beetje beter gaat en dat je allemaal van die leuke dingen doet!
En niet te veel wiet roken hè!
xxxx

afra ensink

De kop is eraf,je dagen zijn gevuld,fijn om te horen dat je er positief tegen aan kijkt,lieverd je gaat het redden!!!! Dikke kus.

ensink1943@kpnmail.nl

Een hele opluchting dat je zo goed met het gastgezin kunt omgaan en dat vriendinnen op school ook geen probleem zijn. De manier van lesgeven is wel anders dan in Holland.
Er valt veel uit te leggen waar je Holland/TheNetherlands/Amsterdam en last but not least Grootebroek liggen. Zet ons wel op de kaart. Skypen komt straks weer. Laat eerst je ervaringen hun werk doen. Doei!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active