Rouissaa.reismee.nl

4 months in America

Hey allemaal!

Ik ben alweer 4 maanden van huis weg, dus ik zit al bijna op de helft van mijn Amerika avontuur!
ik heb een hele tijd niks van mij laten horen op mijn blog, dus ik zal proberen de laatste 2 maanden zo goed mogelijk samen te vatten!

In de maand Oktober is het Halloween, en dat is een heel groot ding hier!
Iedereen versiert zn huizen, maakt pumpkin pies and holt pompoenen uit.
Er is hier ongeveer zo'n 20 minuten van mijn huis af een pretpark, dat ook helemaal omgetoverd is met Halloween, iedereen is dan ook verkleed en het zit vol met Haunted Houses.
De weken voor Halloween is er hier heel veel te doen.
Zo hebben ze Cornmazes op bepaalde boerderijen die mais verbouwen, doolhoven gemaakt van mais dus, waar je je weg uit moet weten te vinden.
Ook is iedereen hier helemaal gek van de "appelcider donuts" die vers gemaakt worden. Je kan zien hoe ze gemaakt worden, en soms moet je wel een uur in de rij staan om een paar donuts te bemachtigen.
April, mijn gastzusje, en ik hebben ookpompoenen uitgehold (wat toch wel moeilijker was dan ik van tevoren dacht), en die hebben we voor de deur gezet met een kaarsje erin.
Dus..... Halloween..
Als er iets is wat ik haat of waar ik bang voor ben, is het wel Halloween.
Maaaaar, ik heb mijn angst overwonnen en ik ben de uitdaging aangegaan om mee te gaan op een "Haunted Hayride".
"Je zit gewoon op een kar met hooi achter een trekker die door het bos heen rijdt en er zijn wat mensen die je laten schrikken,het stelt niet zoveel voor." is wat ze me vertelden.
En ja, ze hadden gelijk.. Je zit op een kar met hooi en er zijn mensen die je laten schrikken.
En wat was ik blij toen ik van die kar af mocht zeg!
Er was alleen 1 ding dat ze me niet verteld hadden..
Na de Haunted Hayride moesten we nog door 5 Haunted houses heen voordat we bij de uitgang kwamen..
Bedankt he jongens!
De eerste was een soort boerderij waar we doorheen moesten lopen, de tweede was een kleinere, een schoolbus...
Alleen moesten ze natuurlijk mij weer hebben en toen iedereen de bus uit was sloten ze de deuren...
Daarna moesten we door een gebied met zombies, daarna een huis waar alles gemixt was en het helemaal pikdonker was, en als laatste een clownhuis..
In het clownshuis hadden ze kooien enallemaal van die rare knipperlichten waardoor je het gevoel krijgt dat alles om je heen draait en beweegt en je dus geen flauw idee hebt waar je heen moet lopen.
Dus ja, ze hadden gelijk.. De haunted Hayride zelf viel inderdaad niet zo mee nee....
Maar ik was toch wel een beetje trots op mezelf nadat ik dit toch maar had gedaan, hahaha.

Op Halloween zelf was ik bij een vriendin thuis en hebben we kleine Trick or Treaters die allemaal verkleed waren snoep uitgedeeld.
De dag daarna gingen ik en April naar een Halloween feestje, waar wij ook verkleed heen gingen.

Dus dat was Oktober. Een hele leuke en geslaagde maand al zeg ik het zelf.

Begin November ging ik met mijn gastgezin naar Boston om naar een college te kijken voor April, Boston University.
Boston ligt zo'n 4,5 uur hier vandaan.
We vertrokken rond 5.30 en daar was dan ook de eerste sneeuwval, er lag overal sneeuw en het zag er allemaal super mooi uit!
Eenmaal aangekomen op de College kregen we een tour en daarna zijn we ergens gaan lunchen.
Daarna zijn we naar een chocoladefabriek van TAZA chocolate geweest, waar ze ons een rondleiding hebben gegeven en lieten zien hoe de chocola gemaakt wordt in de fabriek en we kregen heel veel chocolade te proeven.
Daarna zijn we naar een museum geweest, "The museum of science."
We konden daar allemaal verschillende proefjes doen, ook zijn we in dat museum naar een 4D film geweest, wat ik altijd erg leuk en indrukwekkend vind! (:
We zijn dus na en leuke en volle dag in de avond weer naar huis gegaan.

17- 21 november was het International Education week, en in deze week kreeg ik de kans om op de school waar mijn gastmoeder werkt presentaties te geven over Nederland.
Dit leek mij natuurlijk hartstikke leuk, dus heb ik een powerpoint presentatie in elkaar geknutseld en pepernoten gebakken om uit te delen.
19 november ging ik naar de school in Vermont om mijn presentaties te doen.
Er was ook een jongen die op die school zit die een korte presentatie deed over zijn uitwisselingsjaar naar Chili, en een meisje uit Spanje die een jaar op de school n Vermont zit.
Ik heb ik totaal zo'n 6 presentaties gegeven aan verschillende groepen kinderen van de school.
Ik heb veel verteld over Nederland en over mijn exchange jaar.
Tijdens de lunchpauzes was ik in de caferetia om met de kinderen te praten over exchange, als ze daarin geinterresseerd waren.
Ik heb erg van deze dag genoten, ik vind het geweldig om presentaties te geven en mensen te inspireren.

Die donderdag, 20 november, was het Marinde haar verjaardag.
Het was toch best wel raar om er niet bij te zijn en het was dan ook best een moeilijke dag.
Gelukkig hebben we in de avond brownies gemaakt om Marinde haar verjaardag toch een beetje te vieren. (:

Ik heb het dus erg naar mijn zin hier en de tijd vliegt!

Gisteren avond was het Sinterklaas avond, en begin deze week werd ik al erg verrast toen ik zag dat mijn ouders me een heel pakket hadden gestuurd met Nederlande snacks voor Sinterklaas.
Zo had ik eeeeindelijk mijn chocolade pepernoten!
We zouden gisteravond gezellig bij elkaar zitten en ik zou ze nederlandse sinterklaas een beetje laten ervaren door allemaal lekkere dingen op tafel te zetten.
Maar ik werd erg verrast toen ik beneden kwam en ik zag dat er cadeautjes op de tafel lagen.
Ze hadden allemaal een sinterklaas gedicht voor me geschreven een een cadeautje erbij gekocht.
Mijn gastmoeder had voor mijn gastbroer en gastzusje ook een rijm en een cadeautje gekocht.
Dit allemaal had ik echt niet verwacht en het betekende heel veel voor me.
Het is namelijk best raar om op sinterklaas avond niet thuis te zijn.
Maar mijn gastgezin heeft het voor mij toch een beetje als thuis laten voelen, wat ik super lief van ze vond!

Dus zoals jullie zien gaat het heel goed met mij!
Ik heb het erg naar mijn zin hier!

Het wordt hier al erg koud en er ligt al veel sneeuw!
ze vertellen me de hele tijd " Oh, dit is nog niks", dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden als het hier "echt" winter wordt!

Deze blog is volgensmij best lang geworden, jeetje hahaha.
Ik zal proberen wat vaker van me te laten horen!

Dikke kus voor iedereen!
Rouissa

Dikke kus

Reacties

Reacties

Pappa

Wat weer een heerlijk verhaal om te lezen schat. Je hebt echt een schrijferstallent, en zonder speelfouten!
Leuk van Sinterklaasavond. Debby had mij wel iets gevraagd over Sinterklaas, maar dit had ik toch echt niet verwacht. Het laat zien dat de Pelkeys je echt in de armen gesloten hebben en er veel aan doen om het je naar de zin te maken.
Veel succces daar met de sneeuw en kou. Het lijkt mij heerlijk!

Groetjes Pappa

Maaike

Jeetje Ro! Ben echt blij dat hetgoed gaat daar! Ook wel een beetje heel erg jaloers , haha maar ben ook trots op je hoor dat je het allemaal doet en volhoudt! Je bent een topper !

Liefsssssss xxxx

Mama

Wat een leuk verhaal weer! Wat ontzettend lief van Debby dat ze dit voor je gedaan heeft. Heb even één 'dingetje'...
Hoe kom jij in een gelijkvloerse woning beneden? Heb jij je weer te veel ingeleefd in het Sinterklaasgebeuren en moest je weer het dak op met je paard?? Had je vroeger al.. Zodra Sinterklaas in het land was, liep jij alle dagen rond in je Zwarte Pieten pak en Cyrilla was Sinterklaas. Alles werd thuis ingepakt en verstopt...Weet je dat nog? Cyrilla was een prachtige Sinterklaas met pikzwart haar(zonder baard),want dat kriebelde teveel. En jij was Piet zonder pruik om dezelfde reden. Zal eens kijken of ik daar nog een foto van heb..

oma jacky

Wat ben ik trots op jou ik weet hoe erg jij het spokenhuis in de efteling vond,en nu heb je dat ook overwonnen en vind je alles minder eng.Ik was ook zeer ontroert van je sint verhaal wat ontzettend lief van je gastgezin dat zij jouw zo verrast hebben, dit maakt het voor jou toch enigszins dragelijk zo ver van huis.lieve schat ik hoop dat de kerst ook zo leuk wordt,ik wens je fijne dagen toe.dikke kus en tot het volgede verhaal.xxx

Oom Peter en tante Marja

Superleuk verhaal Rouissa !!
Super Sinterklaasfeestje en het meest super van jou vinden wij dat je presentaties hebt gegeven over Holland.
Super dat je het daar zo SUPER hebt!!
Superdikke kus van ons XX

Rouissa

Wat lief, al die reacties!
Altijd leuk om te lezen als je net wakker wordt. (:
En mam, zoek die foto's maar even op hoor! Hahaha

thea schermer

Wat leuk om te lezen hoe je alles beleeft daar ngaat wel snel he weet nog dat je hiet in de keuken zat je haar te doen en vertelde dat je naar amerika ging zoo leuk dat je dit doet en dat ze allemaal zo lief voor jeIjn veel sucses daar dikke kus thea xx

Feia

Brrrr, lijkt me heel eng, zo'n haunted house. En dan ook nog VIJF achter elkaar. Stoer hoor!!

Rens Arts

Hallo Rouissa,

Viia Marinde (zij zit in groep 6 bij juf Marjan en mij) hoorde ik van je Amerikaanse avontuur. Ook gaf ze mij jouw blog.
Ik vind het ontzettend leuk en goed dat je je wereld op deze manier 'verruimt'. Het is ook goed te lezen, dat je het naar je zin hebt. Gelukkig blijft het thuisfront (en jij dus ook) dichtbij dankzij de 'digitale snelweg'. Ik wens je nog 'a splendid time overthere' en voor deze maand 'Marry Christmas and a happy New Year'!
Hartelijke groet, 'meester' Rens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active