Rouissaa.reismee.nl

2 months in America (:

Ik zit nu alweer 2 maanden in Amerika, jeetje wat gaat de tijd snel zeg..
Ik heb het erg naar mijn zin hier.. 
Vrienden maken gaat steeds beter en ik begin me ook steeds meer thuis te voelen bij mijn gastgezin.
Er is al zoveel gebeurd hier, ik weet nieteens waar ik moet beginnen.
Allereerst, sorry als mijn Nederlands er raar uitziet, maar ik denk in het Engels..
In het Nederlands mijn blog schrijven terwijl ik ondertussen met mijn gastbroer in het Engels aan het praten ben is dan ook best raar.. Hahaha
op dit moment is er een hele mooie volle maan, en ik kreeg natuurlijk van hem ook meteen de opmerking: "Ahh wow, it's fat and cheesy, just like you!". Thanks Bady.

Maar goed, hahah, op school gaat het hartstikke goed!
Het is erg lastig, maar ik doe erg m'n best en ik haal goede cijfers.
Ook kan ik na 6 weken eindelijk m'n kluisje zelf openmaken, yess... Hahaha.

Er zijn hier heel veel rare dingen haha.
Zo heb is er op school elke week zo'n 2 keer een firedrill.. 
Yepp, ik ben toch wel echt in Amerika he..
We mogen ook geen boekentas bij ons dragen, voor de veiligheid.....
Ook is er elke ochtend "The pledge of allegiance"
In elk lokaal is er een Amerikaanse vlag, en daar moeten we dan gericht naar staan en zeggen:

"I pledge allegiance to the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under god, indivisible, with liberty and justice for all."

2 weken geleden was het Spiritweek op mijn school.
Elke dag moeten we dan bepaalde kleding dragen om de school te supporten.
Ik dacht eigenlijk dat dit alleen in films bestond, maar oke hahaha.
Maandag waren we vrij van school.
Dinsdag: cause day.
Iedereen kon een goed doel uitkiezen en die supporten met hun kleding.
Woensdag: Twin day.
Spreekt voorzich. Iedereen kiest een tweeling en kleedt zich dan hetzelfde.
Donderdag: Colorwars.
Iedere Grade heeft een eigen kleur die ze moeten dragen en een gang om te versieren.
Freshmens droegen roze, de Sophomores geel, Juniors groen en de Seniors oranje.
Ik ben een Junior dus ik droeg de kleur groen.
Vrijdag: Green & white day.
Iedereen droeg de kleuren van de school. 
Aan het einde van deze dag was er een peprelly in de gymzaal.

De supermarkten zijn hier super groot.
Zo is er een ongelooflijk groot vak voor alleen frisdrank, en zie je "juice" met 5% juice.

Laatste vrijdag was er een belangrijke Football wedstrijd, dus ik ben die middag met een paar vrienden naar de film "Annabelle" geweest.
Ik ga nooit meer naar een horrorfilm in de bioscoop.. Ik heb namelijk geen kussen en het beeld is veel te groot.
Na de film gingen we naar de Jug game, en ons football team heeft dan ook gewonnen (:
Elke keer als er op die dag een Football game gespeeld wordt, dragen de cheerleaders hun cheerleader outfits, en de Football players hun Jerseys.

De omgeving hier is op het moment ook super mooi.
Het is herfts, dus alle kleuren van de bladeren veranderen, en dat is hier toch wel echt heel mooi.

Ik weet echt niet wat ik moet schrijven, er is zoveel gebeurd dat ik nieteens weet waar ik moet beginnen.

Ik wil wel even zeggen dat ik het erg leuk vind dat er zoveel mensen zijn die mijn blog lezen..
Elke keer als ik zie hoeveel kijkers er zijn krijg ik een lach op mn gezicht.

Ik mis mijn vrienden wel heel erg, maar ik ben toch zo blij met alle steun van mijn lieve vriendinnetjes.
Ik kan bij jullie alles kwijt..
Jullie steunen me als ik het moeilijk heb, en jullie vrolijken me op als ik verdrietig ben.
Bedankt daarvoor, ik ben blij met zulke lieve, leuke, grappige vrienden. Ik hou van julliee.

Ik zal snel weer schrijven, een dikke kus voor iedereen!

Reacties

Reacties

Bady

Two months, and you still don't know my name. My feelings are hurt. Badly. Really super badly.

Also - you make everything sound so horribly American. If you liked 3% juice so much, you just had to say something.

Hm. I'll stop writing now, before I embarrass myself in front of your cool Dutch friends. And because you're right next me, crawling under the bed and looking for your charger, so commenting here probably isn't the most helpful thing I could be doing for you. Yay blogs! Write more! And yay google translate too!

Rouissa

Brady, actually it was 5% juice.. Just saying..
Thanks for helping me with my charger struggles..

Bady

Yes. You are welcome. Also, there really isn't a way to delete comments...that's so evil.

Rouissa

All Dutch sites are evil.. Just like the Dutch people

Bady

Oh. That...that explains a lot.

Pappa

Leuk om 's morgens vroeg te zien dat je weer aan je Blog gewerkt hebt. Snel naar kantoor, kopje koffie pakken, computer opstarten en jouw verhaal lezen. Geeft een goed gevoel voor de nieuwe dag. Veel succes en vriendschap daar schat!

Pappa

oma ensink

Ik wist wel dat mijn kleinkind karakter had!! Hartstikke fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat ik begrijp best wel dat je af en toe het moeilijk hebt,maar ook dat hoort erbij en fijn dat je dat kwijt kunt bij je vriendinnen.doe de groetjes aan je gastouders,lieverd voor jezelf een dikke kus, oma xxx

Marja

Wat leuk om weer wat over je te lezen en te vernemen dat het goed met je gaat. In het begin is het natuurlijk allemaal nog vreemd en een beetje eng maar daar je zo te lezen overheen . Mooi dat het jou opvalt dat de natuur op dit moment zo mooi is, dat kan ik mezelf ook nog herinneren dat ik in Amerika was!
Veel succes en plezier en ook de groetjes en kus van oma.
Dikke kus van Peter en mij ????????

Marja

??? Zijn kusjes

Romée

Ik ben zo blij voor je dat je het zo leuk hebt! En het is ook zo leuk om je verhalen te lezen en te horen via Skype.
Nog veel veel succes en plezier, Rouis!! En ik zal je altijd steunen wat er ook is!
xx

Cyrilla

supertrots!!

Dode ezel

Ik ben zo blij dat je het leuk hebt daar! Proud of you! Als ik dit zo lees mis ik je wel steeds meer hoor... Maar echt super dat het zo goed gaat! Je bent de bestee

Mama

Geweldig om weer wat van je te lezen! Je maakt nieuwe vrienden,doet erg je best op school en je begint te wennen aan de nieuwe situatie. Moet erg lachen om het gebakkelei met Brady(is bijna net als thuis haha..) mooie herfst in Hudson Falls.. Geniet daarvan, want voor je het weet is de herfst voorbij en loop je met je UGGS door de sneeuw (is ook héél mooi hoor!)

Kimberlie

Hee rouisss!
Even een kort berichtje van mij! Ja ik volg je blog ook hoor???? Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed met je gaat!
Xxxxx

Anna-Jelène

Heey lieverd!!
Wat leuk om je blog te lezen. Ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je geniet!! Ik ben trots op je . Nog heel veel plezier en succes daar:)
Een dikke kus en knuffel voor jou !

Rouissa

Bedankt voor alle reacties, vind ik echt super leuk om allemaal te lezen! (:

Je nichtje Linda

Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!
Geniet van elk moment en wees trots op jezelf. Deze ervaring vergeet je nooit meer!

Veel plezier! Liefs, Linda

Eva

Jeej! Super leuk om het allemaal te lezen Rouis! Ik mis jou ook :(
Héél veel plezier, geniet ervan! Voor je het weet ben je alweer terug in het regende, koude, stormachtige, saaie Nederland!
Loveyou.

Amanda

Heel stoer van je Rouissa dat je deze stap hebt gezet en wat goed om te horen dat het je steeds beter af gaat en dat je je er inmiddels al aardig thuis voelt. Ik hoor natuurlijk geregeld van Cyrilla hoe het met je gaat, maar heb ook even je blogs gelezen haha. Geweldig hoor!! Geniet van de mooie ervaring....groetjes van ons :)

(juf) Margret

Hallo Rouissa,

via de moeder van Juan hoorde ik dat je in naar Amerika zit. Super zeg, maar ook heel stoer! Want het niet zomaar wat, een jaar lang zonder je paps, mams en je grote broer en zusje!
En toevallig kwam ik vlak daarna je moeder tegen. En via haar kreeg ik dus je "blog" gegevens.
Als ik je berichten lees denk ik dat je zoveel ervaringen hebt dat het gemis op de achtergrond komt!
En wat zal je een verschil zien met het "kleine" Grootebroek. Want alles is daar heel BIG.
Ook al ben ik zelf nog nooit in Amerika geweest hoor ik altijd om mij heen dat het allemaal groot, groter en het grootst is.
Je hebt al veel bijzondere dagen meegemaakt, volgens mij is het binnenkort Halloween. Dat zal daar ongetwijfeld uitgebreid gevierd worden.
Ik wens je heel veel leuke ervaringen toe!!
groetjes ( juf) Margret

Rouissa

Hee juf Margret!
Wat vind ik het super leuk om te zien dat mn juf van zoveel jaren terug, ook mijn blogs leest, en wat een super lief berichtje!
Vind ik echt super leuk!

Karin Sneek ( buurvrouw)

Hoi Rouissa, hier een berichtje van mij, je ver-in-de-straat buurvrouw:) Jeetje! Je bent er alweeer een maandje of 4, gaat snel he? Ik had dat ook na een paar dagen,dat je zelfs in t Engels denk en ook droom, best grappig. Weet je wat ook grappig is? Als jij volgend jaar weer naar huis ga en je stapt in t vliegtuig naar Nederland, met Nederlanders die ook terug gaan..schrik je van t geluid wat de Nederlanders maken...:) klinkt als : ggggggggggggggggggggggg :) :) Hoe is ie verder? Wordt t al koud bij je? En heb je Haloween gevierd? En bijna Thanksgiving, heerlijk eten,mmmmm..Nou, meis..ben blij dat je t naar je zijn heb, en ik lees graag mee, als dat mag:) MVg Karin ( moeder van Sara)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active